Pages

  • RSS

30 Nisan 2005

ıslak browni



Sana mutfağının  tv programından aldığım bu nefis kek favorilerimizden olmuştu. Daha önceleri kek kalıbında yapardım bu tarifi, bu sefer evdeki muffin kağıt kalıplarda denedim ve kek kalıbından daha güzel bir sonuç elde ettim. İçindeki elmadan dolayı nemli bir kıvamı var.

Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 100 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 paket(200 gr.) labne peyniri
  • 4 çorba kaşığı kakao
  • 1,5su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 adet elma
Hazırlanışı:
  1. Öncelikle tereyağı yumuşaması için mikserle biraz karıştırılır (veya eritip iyice soğutarak kullanılabilir). 
  2. Sonra şeker ve yumurtalar eklenir. 
  3. Krema kıvamına gelene kadar mikserle çırpılır.
  4. Labne peyniri, vanilya ve kakao eklenerek karıştırılır.
  5. Eleyerek un ve kabartma tozu eklenir, karıştırılır.
  6. En son içine rendelenmiş elmalar eklenip, karışana kadar mikserin en düşük hızında karıştırılır.
  7. Muffin kek kağıtlarında veya kek kalıbında 170°C de 30-35 dk. pişirilir. 
  8. Isterseniz üzerine damla çikolata serpebilirsiniz... 
Afiyet Olsun...

Not: Kullandığınız elmalar çok sulu ise çok az daha un ekleyebilirsiniz. 
Muffinlerde piştikten sonra hafif bir çökme olabiliyor.    

13 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili hatice siten hayırlı olsun. tariflerin çok güzel görünüyor. ellerine sağlık..

Hatice dedi ki...

güzel yorumun için teşekkür ederim şule..

Hatice dedi ki...

tarifi beğenmene sevindim gönül. evet kekin ağızda dağılan, yumuşak bir yapısı var, bu yumuşaklıkta elmadan geliyor.ben bu keki yazın şeftali(şeftaliyi rendeleyerek) ile denemiştim o da güzel olmuştu. damla çikolata eklemek de güzel bir fikir...paylaştığın için teşekkürler gönül...

Adsız dedi ki...

sadece kağıt kek kalıplarına konulduğunda pişerken yayılmıyor mu acaba kek? yoksa siz muffin kalıplarının içine mi kağıt kalıpları yerleştirdiniz?

Hatice dedi ki...

ben muffin kağıt kek kalıp olarak http://www.erkap.com/muffin_kek.html adresindeki kalıplardan kullandım. bu kalıpları ayrıca muffin kalıpların içine koymaya gerek yok, kartonuyla beraber kullanmak yeterli oluyor. ancak piyasada satılan diğer daha küçük boyutlu kağıt kalıpları kullanırken muffin kalıbın içine yerleştirerek kullanmak gerekebilir...

Hatice dedi ki...

merhaba ozzy, labne yerine belki suzme yogurt kullanilabilir, siz yogurtlu olarak denediginizde, sonuctan beni de haberdar ederseniz sevinirim...

Adsız dedi ki...

hamuru yaptıktan sonra kalıbın içine mi yağ koycaz yoksa tepsiye mi yoksa hiç mi koymicaz :)) bi aydınlatsanız? :))
Elinize sağlık
ASLI

Hatice dedi ki...

Kek kalıbında yaparsan kalıbı yağlamalısın, eğer minik kağıt kalıplardan kullanırsan yağlamana gerek kalmaz.

Tuğba dedi ki...

hatice merhabalar, bu keki yapacağım yarın yanlız senin kullandığın kek kalıbı ortası delik olanlardanmıydı ben yaparken hangisini kullanayım birde elmanın kokusu yada tadı kekin icinde belli oluyormu acaba? cevaplarsan sevinirim.

Hatice dedi ki...

Sevgili Tuğba merhaba...
Ben ortası delik kek kalıbında bir kaç defa yapmıştım, bir kere de resimdeki muffin kağıt kalıplarda denemiştim. Bu kekin içindeki elmanın ne kokusu ne de tadı oluyor, elma keke güzel bir yumuşaklık veriyor. Denediğinde de beğeneceğini umuyorum..sonuçtan beni de haberdar edersen sevinirim:)
koly gelsin...

Adsız dedi ki...

Merhaba Hatice Hanım,
Evde labne kalmadığı için, tarifinizi aynı miktarda yoğurt ile yaptım. Kızımın okula rahat götürmesi için muffin kalıplarında yapmayı tercih ettim. Gerçekten çok lezzetli ve yumuşak oldular. Kızım da tadını çok beğendi. Tarif için teşekkür ederim.
Sevgilerimle,
Elif E.

Hatice dedi ki...

merhaba Elif, kızına benden bir tarif deneyip beğenmenize çok sevindim:) afiyet şeker olsun, sonucu paylaştığın için de çok teşekkür ederim, kızına ve sana sevgiler...

cahide dedi ki...

hanımlar merhaba kek kağıtlarını www.pastakapsul.com
adresinden temin edebilirsiniz
selamlar.adres:Atatürk cad. mine sok.sabır çıkmazı no:19/a
maltepe/istanbul