Pages

  • RSS

24 Mayıs 2005

Etimekli Pasta

etimeklipasta631 etimeklipasta631



Pastanın kreması için tarifteki krema yerine arkadaşım Canan'dan aldığım krema tarifini kullandım, çok lezzetli bir krema oldu. Portakal suyuyla ıslanmış etimekler, üstünde krema, muz dilimleri....

Malzemeler:
  • 1,5 paket tuzsuz etimek
  • 2 adet portakal
  • 1 çay bardağından biraz az şeker
  • 2 adet muz
  • 1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz
Kreması için:
  • 1 lt. süt
  • 2 çorba kaşığı (tepeleme) un
  • 4 çorba kaşığı (tepeleme) nişasta
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 su bardağı şeker
  • 100 gr. tereyağ
  • 1 paket vanilya


Hazırlanışı:
  • Önce kreması için yağ ve vanilya dışındaki malzemeler karıştırarak pişirilir.
  • Ocağın altını kapatınca vanilya ve tereyağ eklenerek 10 dk. mikserle çırpılır.
  • Şeker 1/2 çay bardağı suyla karıştırılır.
  • Portakalların suları sıkılır(2 su bardağı portakal suyu gelmeli). Su kaynamaya başlayınca portakal suyu eklenir. Bir taşım kaynatılır.
  • Kenarları kesilmiş etimekler bu sıcak karışımda dağılmayacak şekilde yumuşatılır.
  • Zedelemeden borcama bir sıra dizilir. Üzerine kremanın yarısı dökülür.
  • Arasına halka halka kesilmiş muz ve dövülmüş ceviz yerleştirilir.
  • Üzerine tekrar portakallı suyla ıslatılmış (bu arada portakallı su soğursa tekrar ısıtılır) etimekler dizilip, kalan muhallebi dökülür.
  • Muz dilimleri, ceviz ve toz fıstıkla süslenir.

22 yorum:

Adsız dedi ki...

Hatice pasta harika görünüyor :)) Canım istedi şimdi. Ellerine sağlık ...

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Dilimlenmiş resimleri de var mı? Ara katmanların görünmesi açısından...Ayrıca super olmuş! :)

cay saati dedi ki...

ELLERINE SAGLIK HATICE, GÖRÜNTÜSÜ GIBI TADININDA HARIKA OLDUGU BELLI..PORTAKAL BULABILIRSEM YAPMAK ISTIYORUM,SEVGIYLE KAL..

Hatice dedi ki...

teşekkürler hatice..

teşekkür ederim, elektrik kesintisi nedeniyle dilimlenmiş resmini ancak ekleyebildim...

teşekkürler hülya...
ben sıkma portakal kullandım.

suTLukaHve dedi ki...

of ne yapmissiniz harikasiniz.ellerinize saglik...

Hatice dedi ki...

teşekkürler esma...

Lapierre Médias© dedi ki...

hummm yummy

Hatice dedi ki...

Thanks a lot benoit lapierre

Adsız dedi ki...

etimek yerine ne kullanılabilir acabaa

Hatice dedi ki...

derya belki tost ekmeğini kızartarak deneyebilirsin veya kedi dili bisküvisiyle yapabilirsin. ancak kedi dili bisküvisiyle yaparken portakal suyu oda sıcaklığında olmalı ve kedi dili bisküvileri portakal suyuna hemen batırılıp çıkarılmalı, zira kedi dili çok çabuk dağılabiliyor.

Adsız dedi ki...

merhaba çok güzel bir tatlıya benziyor ama etimeklerin kıyıları neden ve nasıl kesilecek anlamadım yardımcı olabilirmisiniz

Hatice dedi ki...

merhaba, etimeklerin kenarları biraz sert olduğundan keskin bir bıçakla ince bir şekilde kesebilirsiniz, isterseniz kesmeden de yapabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

tarifi denedim çok güzel oldu.yanlız 2 su bardağı portakal suyu etimekleri yumuşatmaya yetmedi .ben 4 bardak portakal suyu kullandım.etimekleri çok mu ıslattım acaba.ama cıcıkta olmadı.çok güzel oldu.birgünde kremaya krem şanti ekleyerek deneyeceğim.eminim çok güzel olacak

Hatice dedi ki...

afiyet olsun, tarifi deneyip beğenmenize çok sevindim, sonucu paylaştığınız için de teşekkür ederim. bende 2 bardak yeterli gelmişti, acaba portakal suyu yeterince sıcak değilmiydi??
kremaya krem şanti ekleyerek denemedim, eğer böyle bir krema isterseniz incirli tatlının kreması bu şekilde hazırlanıyordu..
umarım denemeniz başarılı olur...
kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

HARİKA BİR TATLI 1 DEĞİL 10 DEFA YAPTIM HERKES ÇOK BEĞENİYOR YAPMANIZI ŞİDDETLE TAVSİYE EDERİM BEN PORTAKAL SIKMAK YERİNE KONSANTRE PORTAKAL SUYU KULLANIYORUM TEKRAR ELİNİZE SAĞLIK

Hatice dedi ki...

Sevgili Serpil afiyetler olsun:))
sonuçtan memnun kalmana çok sevindim, güzel yorumun için çok teşekkür ederim...

ayse dedi ki...

Merhaba.
Ben kedi dili ile denedim.Çok güzel ve hafif oldu.Ama kedi dillerini ıslatırken portakal suyu ılık olmalı ve fazla ıslatılmamalı.kedi dili hemen dağılıyor.

Hatice dedi ki...

aysekerim tarifi deneyip beğenmene çok sevindim, eminim kedi dili de çok yakışmıştır, senin de yazdığın gibi kedi dili bisküvisini ıslatırken dikkatli olmak gerekiyor, paylaşımın için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Merhaba. bende bütün malzemeler varda sadece portakal yok onu koymasam olmazmı yada portakal suyu alsam onunla olurmu o şekilde yaparsam kaç bardak gerekir hemen cevap verebilirseniz bebeğim uyanmadan yapmak istiyorum şimdiden teşekkürler...,

ceylan dedi ki...

adımı yazmayı unuttumuşum ceylan adım cevap verirsniz çok sevinirim bekliyorum.

ceylan dedi ki...

adımı yazmayı unuttumuşum ceylan adım cevap verirsniz çok sevinirim bekliyorum.

Hatice dedi ki...

Merhaba umarim gec kalmamisimdir, taze portakal suyu guzel bir lezzet veriyor, hazir portakal suyu kullanmadim hic, tadini seviyorsaniz tercih edebilirsiniz, ya da sadece etimek tatlisinda oldugu gibi serbet(seker-su karisimi) ile islatabilirsiniz ya da sekerli sutle de islatabilirsiniz, umarim yardimci olabilmisimdir, kolay gelsin.