Pages

  • RSS

18 Mayıs 2007

2 Tatlı 1 Tuzlu Kurabiye (Ye#22 Kurabiyeler Etkinliği)

Bu ayki etkinliğin konusu kurabiye ve evsahibi Sevgili Hülya. Etkinlik için iki tatlı bir de tuzlu kurabiyem var.
İlki Antep fıstığının nefis bir lezzet kattığı Antep fıstıklı un kurabiyesi,
ikincisi acılı, ağızda dağılan tuzlu bir kurabiye olan Hardallı peynirli çubuklar,
üçüncüsü ise benim tasarladığım tatlı bir kurabiye, irmikli kurabiye hamuru ve içinde limon aramalı bir krema ile nefis bir kurabiye, irmikli limon muhallebili kurabiye...

Ayşe Tüter'in mutfağından dergisinde gördüğüm bu kurabiyeleri yarım ölçü yaptım. Tarifteki un miktarı bana fazla geldiği için azalttım, kendi yaptığım ölçülerle tarifi yazıyorum. İsterseniz ölçüleri artırabilirsiniz.

Antep fıstıklı un kurabiyesi (yeşil fıstıklı un kurabiyesi)
Malzemeler:
  • 125 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı
  • 2-3 kaşık pudra şekeri
  • 1 çay bardağı yeşil toz fıstık
  • 2,5-3 çay bardağı un
Hazırlanışı: yağ ve şekeri cam kasede mikserin yüksek devrinde 5 dk çırptım(asıl tarifte mikserle 15 dk çırpıp, beyazlatın diyordu). Un ve fıstığı ekleyip yoğurun, un miktarı az gelirse ilave edin. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlayın, şekil verip 150-160 °C de fazla pembeleşmeden kurutulur. İstenirse pudra şekeri serpilebilir.


Not: Ben kurabiyelerin yarısını toz fıstıkla yarısını da tatlılarda kullanılan boz fıstıkla yaptım. Boz fıstıkla yaptıklarım hem renk hem de lezzet açısından çok daha nefis oldu. Bulabilirseniz mutlaka boz fıstıkla deneyin.


Hardallı peynirli çubuklar
Sofra dergisinin Mayıs 2007 sayısından denediğim bir tarif. İçindeki hardalla değişik, ağızda dağılan bir tuzlu oldu.

Hardallı Peynirli Çubuklar
Malzemeler:
  • 1 adet yumurta
  • 100 gr. kaşar peyniri
  • 3 çay kaşığı hardal
  • 3 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çorba kaşığı acı pulbiber(silme çorba kaşığı kullandığım halde acılık hissediliyordu)
  • aldığı kadar un (2 su bardağına yakın), tuz
Hazırlanışı: Bir kapta rendelenmiş kaşar peyniri, yumurta sarısı, hardal, yumuşamış tereyağı, pulbiber, tuz ve aldığı kadar un ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlanır. Unlu tezgahta hamur açılarak istenilen şekilde kesilir(ben kare kare kestim). Üzerine yumurta akı sürülür(ben ayrıca üzerlerine çatalla çizdim), yağlanmış tepsiye dizilir. Önceden ısıtılmış 180-200 °C de 15-20 dk pişirilir.


******************



Üçüncü kurabiyemiz de bana ait bir tarif.
Hamuruna irmik ekleyip, içine de limonlu krema hazırladığım bu kurabiyeler çok lezzetli oldu...

İrmikli limon muhallebili kurabiye 
Malzemeler: Hamuru için:
  • 125 gr. oda sıcaklığında tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvıyağ(ben zeytinyağı kullanıyorum)
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı irmik
  • kabartma tozu
  • aldığı kadar un
Muhallebisi için: 2-2,5 çay bardağı süt, 2 çorba kaşığı nişasta, 3 çorba kaşığı şeker, 1 limon suyu ve kabuğunun rendesi

Hazırlanışı: Önce muhallebisi için gerekli olan malzemeler (limon suyu hariç) karıştırılarak pişirilir. Ilıklaşınca limon suyu eklenir.
Hamur malzemeleri yoğrularak ele yapışmayan bir hamur elde edilir. Parçalar alınıp elde açılır, ortasına soğumuş muhallebiden koyulup, kapatılır. Orta ısıda hafif pembeleşene kadar pişirilir. Üzerine pudra şekeri elenir.



Bu tarifi deneyenler;
* Muhallebili Kurabiye ~~ Hülya'nın Mutfağı

25 yorum:

Nalan Kaplan dedi ki...

Sevgili Hatice hepsi çok güzel görünüyor özellikle irmikli limonlu kurabiyeyi çok beğendim tarifleri bekliyorum ,sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Hatice kurabiyelerin hepsi birbirinden güzel ve şık emeğine sağlık.yeşil fıstık güzel bir renk vermiş,limon muhallebilide iştah açıcı :) sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba Hatice,

hepsi birbirinden güzel ama ben hardallı bisküvi ve yanına rokalı patates almayı tercih ederim :)))

Ellerinize sağlık.

SImmsıcak sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Hatice hepsi birbirinden nefis kurabiyeler, ellerine sağlık, favorim un kurabiyesi, bol şanslar, sevgiler..

Yelda Özyurt dedi ki...

Cok guzel olmuslar, ellerine saglık...

butterfly dedi ki...

Meraba Hatice, ellerine sağlık kurabiyelerin hepsi de birbirinden güzel görünüyor. Benim favorim irmikli muhallebili olanlar:).
Sevgiler.
aslı

Behiye dedi ki...

Hatice hepsi birbirinden güzel gözüküyor. Tariflerini bekliyoruz, döndüğüne sevindim. Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

merhabalar ,kurabiyeler harika görünüyor,ellerinize sağlık...
selamlar...
www.denizesintisi.com

yemek dedi ki...

Hangisine ne yazssam ki? üçüde bir birinden güzel. Fıstıklı olanı Bir Antepli olarak bende yaparım ve çook güzel olurlar.
Ellerinize sağlık.
Selamlar...

MİNELİ dedi ki...

Merhaba sevgili Hatice hepsi çok güzel olmuş ama ben fıstığı çok sevdiğimden herhalde fıstıklı kurabiyeye bayıldm.Ellerine sağlık.Sevgilerimle.

Hatice dedi ki...

Sevgili Nalan, Özlem, Zerrin, Ebruli tatlar, Yelda, Aslı, Behiye, Ebru, Lavantin ve Mineli kurabiyeleri beğenmenize çok sevindim,güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim...
sevgiler...

Leziz Sofralar dedi ki...

merhabalar ellerinize saglik 3 kurabiyede nefis görünüyor hangisine bakacagimi sasirdim fistikli kurabiyeyi mutlaka deneyecegim sevgiler...

butterfly dedi ki...

Haticecim etkinlik sayesinde güzel blogunla tanıştım ve çok sevdim. İzninle blogunu linklerime ekleyeceğim, daha sık ziyarete gelmek için;).
Sevgiler..
aslı

Adsız dedi ki...

Selamlar, irmikli kurabiyeyi yapmaya kalktim.Malzemelerde irmik yok .Yapilisindada deyinmemissiniz.Irmik nereye giriyor?? Yoksa adi mi öyle?
Acele cevap! mutfakta bekliyorum....
www.blogcu.com/birdilimbirtutam

Hatice dedi ki...

merhaba Serap umarım geç kalmamışımdır. 1 çay bardağı irmik kullanılıyor.

Hatice dedi ki...

teşekkürler Seval, fıstıklı kurabiyeleri postta da yazdığım gibi bulabilirsen boz fıstıkla denemeni öneririm, denersen sonucu paylaşırsan sevinirim.

Aslı'cım tabiki ekleyebilirsin, çok sevinirim. her zaman beklerim...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Benim anlamadığım? yorum bırakanlar (ellerine sağlık, çok güzel olmuş falan filan gibi) denemeden yazıyorlar. Benim bildiğim tarifi denersin, güzel oldu veya olmadı kafana takılan bir husus varsa yazarsın... Herhalde fotoğrafa bakıp doyuyorlar...

Adsız dedi ki...

Haftasonu denedim harika oldu.Herkes bayıldı.Rondo reklamındaki gibi kapısıldı:) ama bu lezzet icin bu ölçü az geliyor ...fıstıklarda taze oldugu icin cok lezzetli oldu.Ben 4.5 cay bardagı un koyarak kıvama getirebildim.Teşekkürler tarif için...Ellerine sağlık

Hatice dedi ki...

haklısın:))
zaten tarif yarım ölçü, hazırlarken artırmak gerekiyor.
orjinal tarifteki un miktarı daha fazlaydı, bardak ölçülerine ve yağın ısısına göre değişebiliyor.
beğenmenize çok sevindim, afiyet olsun:))

www dedi ki...

Yesil fistikli un kurabiyenizi denedim. Cok begendim. Blogumda da yayinlayacagim. Ellerinize saglik!
www.feyzainthekitchen.blogspot.com

Hatice dedi ki...

bizim de favori kurabiyelerimizden, deneyip beğenmenize çok sevindim, afiyetler olsun...

dokuzuncubulut dedi ki...

Sevgili Hatice, hepsi birbirinden lezzetli olmuş. Benim favorim fıstıklı kurabiyeler oldu. Rengine, sunumuna bayıldım. Ellrinize sağlık olsun:))
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Hardalli peynirli çubuklar ilgimi çekti denemek istiyorum, fakat hardal tozumu yoksa hardal sosumu kullanacagiz onu bilemedim bir cevaplarsaniz lütfen...
Tesekkürler... Tugba ...

Hatice dedi ki...

Tuğba Hanım, ben sos olan hardaldan kullanmıştım, denerseniz sonucu da paylaşın olur mu, kolay gelsin:)

Adsız dedi ki...

Cevapladiginiz için çok teşekkür ederim, denedigimde sonucu inşaAllah size yazarim :) ..
... Tugba ...