Pages

  • RSS

07 Haziran 2008

Havuçlu toplar--PDÇS24



Havuçlu topları Sevgili Tuğba'nın ev sahipliğini yaptığı P.D.Ç.S. 24 etkinliğine gönderiyorum, kendisine davetinden ötürü teşekkür ediyor, kolaylıklar diliyorum.


Havuçlu Toplar
Malzemeler:
  • 1/2 kg. havuç
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı su
  • petibör bisküvi (yarım ölçü için 10 adet bisküvi yeterli geldi)
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
  • 1/2 su bardağı ceviz (miktarı artırabilirsiniz)
  • 2 çay kaşığı tarçın
  • Topları bulamak için hindistan cevizi
Hazırlanışı:

  1. Havuçlar rendenin ince yeriyle rendelenir.
  2.  Şeker ve su ilavesiyle kapağı kapalı olarak kısık ateşte havuçlar iyice pişirilir. Ilıklaşınca tereyağ ve tarçın eklenir, karıştırılır.
  3.  Rondoda un şeklinde çekilmiş bisküvi ve dövülmüş cevizler de eklenerek yoğrulur. 
  4. Fındıktan biraz büyük parçalar alınır, yuvarlanır, hindistan cevizi içinde yuvarlanır. 
  5. Servis tabağına alınır, istenirse üzerlerine kürdan batırılabilir.


Afiyet Olsun...


Not: Havuçlu toplarla ilgili bir kaç denemem olmuştu, bisküvi kokusu geliyordu, bir arkadaşımın tarçın miktarını artırma önerisiyle bu koku kayboldu, bu sefer çok lezzetli toplar oldu. Ben bir dahaki sefere içine hindistan cevizi rendesi de eklemeyi düşünüyorum. Ayrıca portakallı bisküvinin de yakışacağını düşünüyorum.   
**Dr Oetker sos paketi üzerinde gördüğüm tarifte havuçlu topların beyaz çikolata sosuna bulanarak servis edilmesi öneriliyordu.



ilgili bağlantılar;
*çikolatalı elmalı toplar

9 yorum:

Adsız dedi ki...

CANIM NEFİS BU TOPLAR HELE KÜRDANLARI ÇOK ŞİRİN OLMUŞ

ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLERR

Tuğba dedi ki...

Katılımın ve güzel tarifini bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim canım.
Yarın etkinlikte son gün,yeni bir tarifle daha etkinliğe katılırsan çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler:)

Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

sarımutfak-hande dedi ki...

cezeryeler nefis bende bunu cezerye diye yapıyorum ellerine sağlık cnm
öptüm

made in funda dedi ki...

bloğunuzdaki tüm lezzetler nefis.ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

Cok nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Aynı gün hem truff hemde bu havuçlu toplardan yapıp ikram etmiştim misafirlerime,yoğun çikolata tadı damak tadına hitap etmiyenler çok beğenmişti bu havuçlu topları..Ellerine sağlık haticecim...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hatice'ciğim,
Havuçlu topların muhteşem görünüyorlar..Üstelik çok şık sunumlu olmuşlar..Ellerine sağlık canım..

Benden sana nacizane tavsiye;bu topları bitter-fildişi kuvertür çikolatalara batırdığında çok farklı görünüm elde edip farklı bir tat yakalayacaksın..Birde bu topların içine vişne eklediğinde ise apayrı bir lezzet oluyor..Ben havuçlu toplarada yapıyorum irmikli toplarada..Tavsiye ederim..

Kocaman sevgilerimi gönderiyorum tatlı Hatice'm..

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Ellerine sağlık nefis görünüyor havuçlu toplar.Kızımın bayıldığı lezzetlerden...



sevgiler...

Hatice dedi ki...

Yeşimcim çok teşekkürler, kürdanları alalı epey oluyor, tekrar almak için gittiğimde bulamadım maalesef:(

Tuğba katılmak isterdim ama yetişmem mümkün olmadı, güzel bir etkinlik oldu, ellerine sağlık...

Sarımutfak, Defneylebirlikte, Kızılcıkşurubu ziyaretleriniz ve güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim...

Zerrinciğim haklısın, çikolatalıları ağır bulanlara göre daha hafif bir tarif. ben ikisini de çok seviyorum:)

Gülcüğüm beğenmene çok sevindim, tavsiyelerin için de çok teşekkür ederim, eminim çikolatalı halleri daha bir lezzetli olacaktır. vişneyi hiç düşünmemiştim, aslında pek çok şeye ekliyorum, sen vişneleri yuvarlamadan ortasına mı koyuyorsun? tadını merak ettim...

teşekkürler ab-ı hayat, benim de büyük oğlum çok sevdi, aslında içinde ceviz vb. var diye yemez ama bunlara bayıldı, fotoğrafını çekmek için zor sabretti:)

herkese sevgilerimle...