Pages

  • RSS

21 Haziran 2008

Çilekli Kolay Pasta



Bu pasta için pandispanyayı pişirip katlara kesmeniz gerekmiyor. Tepside pişirilen pandispanyanın üzerine krema, onun da üzerine çilek dilimleri ve jöleyle hazırlanıyor. Kolay, hafif ve lezzetli ve çok porsiyonlu bir pasta çıkıyor ortaya...


Geçen hafta götürdüğüm bahçe keyfimizde beğenilen ve tarifi istenen bir pasta oldu. Dikdörtgen borcamda kekini pişirip, üzerine kremasını yaydım. Sonra borcamla taşımanın zor olacağını düşünüp, kapaklı tepsime aktardım, üzerine çilek dilimlerini dizdim ve tart jölesi ile kapladım.


Çilekli Kolay Pasta
Malzemeler: (Dikdörtgen borcamda hazırladım)

Pandispanyası için:
  • 4 adet yumurta
  • 1,5 çay bardağı toz şeker (çok şekerli seviyorsanız miktarını artırabilirsiniz)
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ 
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 3 çay bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 kaşık limon suyu
  • 1 paket vanilya (ben eklemedim, ama dilerseniz ekleyebilirsiniz)
Hazırlanışı:

  1. Yumurta ve şeker mikserin en yüksek devrinde 4-5 dk. çırpılır. (Bir çay bardağının yarısına kadar önce yağ koyup üzerini sütle tamamladım. ) 
  2. Süt ve yağ eklenir, çırparak karıştırılır. 
  3. Elenerek un ve kabartma tozu eklenir, mikserin en düşük devrinde karıştırılır. 
  4. En son limon suyu eklenir ve karıştırılır. 
  5. Yağlanıp unlanmış dikdörtgen borcama karışım dökülür. 
  6. 170 derecede ısınmış fırında 15-20 dk. hafif pembeleşene dek pişirilir.



Krema için:
***Bu pasta için kullandığım labneli krema tarifini yazının sonuna ekledim, labneli kremaları seviyorsanız denemenizi tavsiye ederim...
  • 4,5 bardak süt 
  • 1 çay bardağı nişasta 
  • 1/2 çay bardağı un 
  • 1 yumurta, 
  • 1,5 çay bardağı şeker
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 paket vanilya
Krema için;
  1.  tereyağı ve vanilya hariç tüm malzemeyi karıştırarak ocakta pişirdim. 
  2. Ocaktan inince 1 kaşık tereyağ ve 1 paket vanilya ekleyip çırpma teliyle karıştırdım. 
  3. Pişen kekin üzerine kremayı yaydım.
  4. Kremayı hazırlarken aslında 750 ml sütle başlamıştım, kıvamı bana koyu geldiği için üzerine süt ekledim ve 4,5 su bardağı süt gitti. 
  5. Krema soğuyunca üzerine çilekleri yuvarlak dilimleyerek dizdim, üzerine 1,5 paket tart jöleyi hazırlayarak hızlı hareketlerle fazla soğumasına izin vermeden tüm yüzeyi kapladım. 
  6. Bu sırada tenceredeki jöle donmaya başlarsa hafifçe ısıtabilirsiniz. 



Afiyet Olsun...


Not: *Pasta bir gece dolapta dinlenince çok daha lezzetli oluyor ve pandispanyası ıslatmaya gerek kalmadan yumuşuyor.
*Ben birdahaki yaptığımda (labneli kremaları sevdiğim için) kremasına labne peyniri de eklemeyi düşünüyorum. Bu pastada sevdiğiniz bir krema çeşidini pişirebilirsiniz, 3,5 -4 bardak sütle hazırlanan krema miktar olarak iyi geliyor.
*Pandispanyasına ince çekilmiş ceviz, fındık veya badem ekleyerek farklı bir tat elde edilebilir diye düşünüyorum.
* Çilek yerine başka mevsim meyveleri de kullanılabilir.
* Ayrıca alttaki pandispanya yerine sütle ıslatılmış kedidili veya hazır pandispanya da (kalıbın ölçülerinde kesilerek ve ıslatılarak) kullanılabilir diye düşünüyorum.  
(Ben tart jöleye kırmızı renk vermesi için çilek ve vişne reçellerini süzerek suyla karıştırıp kullandım(vişne reçelinin suyu görüntü açısından daha güzel oluyor), bunun yerine isterseniz kırmızı renkli meyve suyu veya Kenton'un çilekli bitkisel jölesini kullanabilirsiniz.)
Not : Fotoğraflar farklı zamanlarda yaptığım pastaların fotosu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ekleme(Mayıs 2011)

Bu sefer kreması için labneli bir krema hazırladım, yiyenler çok beğendi.
Kreması için: 
  • 750 ml. süt 
  • 3 çorba kaşığı (tepeleme) un 
  • 1,5 çorba kaşığı (tepeleme) nişasta 
  • 1,5 çay bardağı toz şeker, 
  • 1 adet büyük yumurta (küçükse 2 tane), 
  • 1 paket vanilya, 
  • 1 paket (200 gr) labne peyniri.
Kremanın yapılışı: Kreması için önce tencereye yumurta ve şeker koyulur ve çırpma teliyle çırpılır, üzerine un+nişasta karışımı eklenir, çırpılır, azar azar süt eklenerek çırpmaya devam edilir ve tencere ocağa alınır, sürekli çırpma teliyle karıştırılarak kaynayana kadar pişirilir. Kaynayınca ocaktan alınır, vanilya eklenir, karıştırılır. 3-4 dk sonra da labne peyniri eklenir, çırpma teliyle iyice karıştırılır.

Tatlının çilekli kısmı için kendime not : Bu kısım biraz sıkıntılı oldu, çilek reçelinin suyunu kullanmıştım, görüntü bulanık olunca eklemeler yaptım, koyulaşma olmadı, en son 1 paket daha tart jölesi ekledim, kullandığım ölçüler aşağıdaki şekilde. Vişne reçelinin suyu daha iyi sonuç veriyor.10 adet çilek ve 4-5 vişneyi 1-2 kaşık şekerle rondoda çektim, 1/2 çay bardağı çilek reçeli suyu, 1/2 çay bardağı vişne reçeli suyu, 2 tatlı kaşığı toz şeker, 5 çay bardağı su, 2 çay kaşığı nişasta, 3 paket tart jölesi.
Tatlının üzeri için yaklaşık 1/2 kg çilek kullandım.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bir süredir yapmayı düşündüğüm bu tarz bir pastanın benzerini geçen ay gittiğimiz Hatice Ablada yemiştik(aşağıdaki resim). Fırın tepsisinde pişirmiş, üzerine krema, onun da üzerine çilek ve damla çikolata serpmişti. Pandispanyasında 1/2 bardak yağ vardı ve piştikten sonra üzerine 1 bardak soğuk sütle ıslatılıyordu. Ben yağ oranını azalttım, yerine süt ekledim ve piştikten sonra ıslatmadım.


ilgili bağlantılar;
* çilekli pasta (turta-pasta)
* çilekli yeşil turta
* çilekli pasta
* Bahçe keyfi ve Uludağ

28 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar çok güzel görünüyor, misafirime denemek istiyorum. keki pişirdiğiniz borcamın ölçüsünü verebilir misiniz? rana

Hatice dedi ki...

merhaba Rana, kullandığım borcam resimdeki kenarı tırtıklı büyük boy borcam. kenarlarını ölçtüm, 23-37 cm. civarında. denediğinde de sonuçtan memnun kalman dileğiyle, sonucu da paylaşırsan sevinirim, kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Acilen bir dikdörtken borcam edinmeliyim anlaşıldı, tam 4 tane aynı boy kare borcamım var ama 1 tane dikdörtgen borcamın yok :)))
Haticecim ellerine sağlık bence çok pratik ve güzel bir tarif olmuş paylaştığın için t. ederim şeftalilisini denemeyi düşünüyorum umarım oda güzel olur..Sevgiler...

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlık harika bir pasta olmuş .Görüntü müthiş,eminim tadıda güzeldir.Kesinlikle deneyeceğim.Sevgilerle

Adsız dedi ki...

selam..harika bir tatlı olmuş..çilekli hemde......eline saglık canım...sevgilerimle.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Haticecim ellerine sağlık çilekli pasta nefis olmuş.

Damak Tadı dedi ki...

Hatice'ciğim,çok nefis bir pasta olmuş,ellerine sağlık canım..Benimde yaz aylarında en çok sevdiğim pastalardan biri diyebilirim..Şeftali ile de çok nefis olacağını düşünüyorum (tam zamanı ya)..Bende geçenlerde farklı bir pasta denedim paylaştığımda göz atmanı isterim canım..))


Kocaman sevgilerimi gönderiyorum canım..

Hatice dedi ki...

Kızılcıksurubu çok teşekkürler...

Zerrinciğim bu borcam boyu özellikle kalabalık misafirler için iyi oluyor, ben muhallebi, etimek tatlısı, güllaç vs. için de bu borcamı kullanıyorum..
sen de malzemeleri bir borcam yerine iki borcama paylaştırarak hazırlayabilirsin.
şeftalili pasta hiç denemedim, denersen sonuçtan beni de haberdar et olur mu?

merhaba Sevgi, beğenmene çok sevindim, denediğinde de beğenirsin umarım, sonucu da paylaşırsan sevinirim, şimdiden kolay gelsin...

Hünerlieller, Pembelim çok teşekkürler ziyaretiniz ve güzel yorumlarınız için..

Gülcüğüm çok teşekkürler, şeftaliyi çok severim, daha önce pastada hiç kullanmamıştım, bir de öyle deneyeyim..senin tarifini de merakla bekliyorum...

herkese sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Bu tatlıyı ne zaman bir misafir gelecek olsa yapıyorum ve yiyen mutlaka ikinci bir dilimi de istiyor :)) Tarif ve resimler için çok teşekkürler.Ellerinize ve yüreğinize sağlık...

Mine.

Hatice dedi ki...

merhaba Mine, tariften memnun kalmana çok sevindim, afiyetler olsun:))
sonucu paylaştığın için çok teşekkür ederim, böyle güzel sonuçlar aldıkça çok mutlu oluyorum:)
sevgilerimle...

gülşen dedi ki...

Hatice Hanım bu pastayı arkadaşımın günü varken ona tavsiyte ettim ve oda yaptı,keki kreması çok güzel olmuş,fakat o tart jöle değil normnal jöle yapmış üzerinde yazdığı gibi hazırlayıp sıcakken çileklerin üzerine dökmüş,ama jöle dibe çökmüş,kek jöleyi çekmiş hiç yukarıda jöle kalmamış,acaba biraz jöleyi ılıtıpmı dökücekti bu sorun neden olmuş olabilir?:(çok üzüldük,pastanın lezzeti güzelmiş ama bişraz hayal kırıklığı yaşadı.
bende sizin çilekli tartınızdan yapıp üzerine tart jöle dökücem ama yaın sorunla karşılaşırsam diye çok korktum şimdi:(

Hatice dedi ki...

Sevgili Gülşen, öyle olmasına üzüldüm, ben normal jöle kullanmıyorum, yerine tart jöleyi reçel suyu ve suyla hazırlıyorum.

Ancak daha önceden yaptığım bir pastayı aldığım forumda bu konuyla ilgili sıkıntı çekenler olduğunu hatırlıyorum, tekrar baktım, jölenin soğumadan birden dökülmesinden dolayı böyle bir problem oluyormuş, buradan bakabilirsin.

Ben o pastayı yaparken bitkisel jöle kullanmıştım ve ilgili püf noktalarını yazmıştım, pastaya buradan bakabilirsin. Jöleyi soğutup, kaşıkla azar azar dökmek başarılı sonuç veriyor.

Tart jöle ise daha çabuk katılaşıyor, birden dökmek yerine kaşıkla azar azar döküyorum, bu işlemi yaparken biraz hızlı olmak gerekiyor, eğer tart jöle çok katılaşırsa ocakta biraz ısıtarak kullanabilirsin.

umarım bir dahaki denemenizde başarılı sonuç alırsınız, kolay gelsin...

gülşen dedi ki...

Hatice Hanım bu tarifi arkadaşım denemişti bende denedim sonra,keki çok güzel pandispanya gibi oluyor,aynı birebir tarifteki gibi yaptım,hatta kelepçeli kalıpta pişirip pandispanya olarak kullanılabilir diye düşünüyorum,,kremasıda çok güzel ve kıvamlı muhallebi tarzında ve tam dilim dilim kesiliyor,dondurucudan çileklerimi kullandım ve pörsümüş gibi oldu çileklerim:)jöleyle biraz çilekleri kurtarabildim yani,reçelle tart jöleyi karıştırıp kullandım güzel oldu ama koyu oldu sanırım pütürlü oldu benmiki düzgün dökemedim,birdahakine çilekli jöle kullanacağım hem daha pratik olucak reçelle uğraşmamış olacağım.arkadaşım normal jölede sorun yaşamıştı keki içine çkmişti jöleyi,ama dediğiniz gibi biraz soğuttuktan sonra dökersem sorun olmaz sanırım.
kekin nemliliği güzel oldu ama sanırım birazck sütle ıslatırsak daha yaşpasta gibi olucak birdahakibe ıslatmayı düşünüyorum,sütü birazcık şekerle karıştıtıp ıslatacağım.
sevgiler...)

Hatice dedi ki...

Gülşen; afiyet, şeker olsun:) deneyimlerini paylaştığın için çok teşekkür ederim:)
aklıma gelen reçelin çok mu koyuydu acaba, ben ev yapımı reçel kullanıyorum, reçelin suyu ile normal suyu karıştırıyorum, problem olmuyor, zaten renk vermesi için kullanıyorum. yazdığın gibi çilek buzluktan çıkınca kendini salıyor...
bir dahaki sefere istediğin sonucu alman dileğiyle, sevgiler...

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

Günaydın Hatice Hanım, nasılsınız iyimisiniz, ben Kdz.Ereğliden yazıyorum, sizi takip edenlerdenim, size bir sorum olacaktı bu pasta hakkında; bu pandispanya keki yaptıktan sonra; şerbet yapıp döksek ve kekimiz aslık olsa olabilirmi diye düşünüyorum, cevap verirseniz çok sevinirim. Kolay gelsin

Hatice dedi ki...

Songül hanım merhaba, çok teşekkür ederim:)
kusura bakmayın cevap için geciktim, oğlum hastalanınca sayfamla ilgilenemedim.

sorunuza gelince, pandispanya kekini hazırladıktan sonra şerbet döküp, üzerine krema ve çilek eklemeyi düşünüyorsanız, bence gerek yok, zira keki zaten yumuşak oluyor, sadece hafifçe süt veya şerbetle nemlendirmek yeterli olur.

ama altında ıslak bir kek olsun isterseniz, denemek gerekir, zaten farklı tatlar da bu şekilde ortaya çıkıyor:)
eğer bu şekilde bir denemeniz olursa sonucunu öğrenmek isterim:)

takıldığınız bir nokta olursa tekrar cevaplamaya çalışırım, kolay gelsin şimdiden...

sevgiler...

Adsız dedi ki...

Haticecim,
Bu pastayı bugün gelen misafirlerime yaptım. Güzel bir pasta oldu. Ben kremasına labne de ekledim. Ama keki umduğum gibi yumuşak olmadı biraz sert bir kek oldu kremasını sıcak sıcak dökmeme rağmen yumuşamadı. Belki ben de bir yerde hata yaptım bilmiyorum.

Sevgiler...
Vivi

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

Hatice Hanım günaydın, nasılsınız iyimisiniz, ben bu pastayı yaptım ama keki ıslatmadan yaptım ve güzel oldu, yalnız çok küçük bir problem yaşadım; pastayı yerken çilekli jöle kremadan ayrılıyor, ama ben çilekli jel kullandım, jelden olabilir diye düşündüm ama yinede çok güzeldi, kolay gelsin

Hatice dedi ki...

Vivicim, ben de geçen ay hem kendi misafirlerim hem de kızkardeşimin misafirleri için hazırlarken kremasına labne ekledim, çok daha güzel oldu. 1 hafta arayla yaptığım iki seferde de kekin de problem olmadı, gayet yumuşaktı:) acaba çok mu pişirdin diye geldi aklıma?


Songül Hanım merhaba, deneyip beğenmenize ve tekrar yorum yazmanıza çok memnun oldum:)
Ben hazırladıklarımda böyle bir problem yaşamadım, çilekli jel hiç kullanamdığım için kıvamı konusunda bir fikrim yok maalesef:(
ama aklıma gelenler, üzerinin jöle kısmı için tart jölesi veya nişasta kullanıyorum, pişirilerek hazırlandığı için sıcak oluyor, bu şekilde kullanınca kremaya yapışıyor ve birbirlerini tutuyor olabilir.
bir de acaba kremanın kıvamı veya jölenin kıvamı çok mu sert oldu?
son yaptıklarımda kullandığım labneli kremayı da tarife ekledim, kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

Cnm Tşk ederim cvbın için ben de öyle düşündüm. Altın sarısından biraz fazla kızarmıştı Ozaman bir dahakini en fazla 10 dk pişirmek lazım.

Sevgiler...
vivi

Hatice dedi ki...

Fırınların ısıları değişebiliyor, hafif pembeleşmiş ve kürdan batırdığında temiz çıkıyorsa pişmiştir, bir dahaki sefere istediğin sonucu alman dileğiyle...
sevgiler...

Unknown dedi ki...

Merhabalar bende bugun yapicam insallah bu tarifi ama o kadar aramama ragmen tart joleyi bulamadim dr outkerin jel diye biseyi var oda ayni vazifeyi gorur dediler olur mu acaba

Hatice dedi ki...

Merhaba Fatma Hanım, kusura bakmayın geç cevap için:( bahsettiğiniz jel ürünü hiç kullanmadım. Ben tart jöle olmadığında meyve suyu+nişasta ile hazırlıyorum sosunu. İnşallah deneyip, beğenmişsinizdir:)

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyor...bişey soracaktım ,jöle kaynar su eklenip yapılıyor
Normalde ..sizin reçel suları,şeker,su,nişasta ve jöle pişirerek mi yapılıyor
Tam anlayamadım ..bi de kenton bitkisel jel diye geçiyo doğru değil mi ?
Teşekkürler 😊

Hatice dedi ki...

Ayca Hanım, çok teşekkür ederim:)
Evet reçel suları, şeker, su, nişasta pişirilerek hazırlanıyor.. Jöle olarak tart jöle kullanıyorum, kabartma tozu gibi paketlerde. Normalde su ile veya meyve suyu ile hazırlanıyor, ben reçel suyu kullanmıştım...Reçel suyu bazen bulanık yapabiliyor, vişne reçeli daha iyi sonuç veriyor..
Kentonun da bitkisel jölesi vardı, eskiden kullanmıştım, uzun zamandır almadım, hala satılıyor mu bilmiyorum, marketlere bir bakın isterseniz...
kolay gelsin...

Takipçi dedi ki...

takipçi satın alma seçenekleri ;

takipçi satın al
takipçi satın al