Pages

  • RSS

02 Mayıs 2018

Sodalı Börek ve Çay Menüm


Sodalı Börek
Malzemeler:
  • 5 adet yufka
  • 2 adet yumurta(birinin sarısını üzeri için ayırdım)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı tereyağ-sıvıyağ karışımı(bardağa 1/3 kadar erimiş tereyağı, kalanı da sıvıyağla tamamladım)
  • 1 şişe maden suyu
İç harcı için: Beyaz peynir, lor ve kaşar peyniri karışımı, maydanoz
225 gr beyaz peyniri 10 dk suda beklettim, 85-100 gr kaşar peyniri ve 100 gr da lor kullandım..


Hazırlanışı:
Sosu için; Süt, yumurta ve yağı güzelce çırpın.
Fırın tepsisini yağlayıp yufkanın birini kenarları dışarı taşacak şekilde serin. Üzerine kaşıkla sostan gezdirin. 2. yufkayı ikiye bölüp ilk yufkanın üzerine buruşturarak serin. Sostan gezdirin. 3. yufkayı da aynı şekilde hazırlayın.
İç harcı yayın. Kalan yufkaları da aynı şekilde soslayarak ve buruşturarak yerleştirin. Kenardan sarkan yufkayı böreğin üzerine kapatın. Kalan sosu üzerine gezdirin.


Böreği dilimleyip, üzerine sodayı dökün. Yumurta sarısını sürün.


Böreği 2-3 saat dolapta dinlendirip 180-200 derecede 30-35 dk. pişirin.


Not: Fotoğraflar iki farklı zamanda yaptığım böreğe ait, bir seferinde de ara katlardaki yufkaların bazılarını sosa batırıp yerleştirdim.
Afiyet Olsun..

Çay Menümdekiler;
Tariflerine tarif isimlerinin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Sodalı Börek (tarifi yukarıda)


Tepside İçli Köfte



Kereviz Salatası


Yeşil Salata
Salataya arkadaş yeşil elma eklemişti, çok yakışmış, ben de ekledim, tavsiye ederim.

Portakal Soslu Meyveli Tart Pasta


Hiç yorum yok: